torsdag 21. oktober 2010

Podcast

Det er ikkje berre omtale av bøker du kan finna som podcast, slik det finnest ein del av på bibliotek rundt om i landet.
Likar du lydbøker? På librivox.org kan du laste ned podcast kapittel for kapittel av lydbøker /podcast gratis. Høyrest det ut til å vera for godt til å vera sant? OK, bøkene er lesne av frivillige, og er frå før 1923, slik at dei er utanom copyright-systemet i USA, og dei bed deg sjekka ditt eige land sine retningslinjer sjølv... men bortsett frå det, er det faktisk muleg. Du kan abbonera via RSS-feed, så kapitla kjem deisande inn til deg, 3 g / veke.
Sjekk f.eks Edgar Allan Poe eller Jules Verne, der finnest mange tilgjengelege.
Podiobooks.com, pickthebrain.com og openculture.com har også gratis lydbøker av ulike typar i serieform, for abonnement som podcast, desse såg ved kjapt oversyn ut til å vera litt nyare.

Kor nyttig det med Podcast er for meg som bibliotekar, veit eg ikkje heilt. Ikkje så veldig akkurat no. Men verda endrar seg så fort, så kanskje dette blir spørsmål vi får? Eller svar vi kan gje før brukarane våre har tenkt på denne kanalen?
F.eks. commoncraft.com har mange fine videosnuttar som gjev forklaring på både det eine og det andre. Desse kan vera nyttige for lærarar som treng tips. Og nettopp der er vel første bruksområdet eg ser, i undervising. Podcast i undervisningen er ein artikkel som tek opp nokre idear i så måte.
For oss andre, blir det vel mest for å få med seg yndlingsradioprogrammet ein gjekk glipp av... inntil det dukkar opp ein ny vri som vi ikkje heilt har tenkt på.
Eller om vi gjekk glipp av ein av kursdagane i rekkje, så legg vel Fylkesbiblioteket dei ut som podcast saman med bloggen Ein smak av 2.0, så vi kan høyra og sjå alt som gjekk føre seg i introduksjonen til nye tema. Ikkje sant?

Kanskje eg sjølv kjem til å laga ein podcast for å prøva? Eg har i alle fall lasta ned Audiacity og merka meg bloggen eplekjex.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar